May 6, 2012


Sunday´s are for seeing the tiny things.
Today I decided to focus on the small and tiny things, to savor life, to focus on the things given to me. To forget the unhappy moments, moments which drive me nuts, moments where nothing seems to work, or the world is clashing miraculously above my head. Because, yes, these moments exist. I started reading a new book “One Thousand Gifts” from Ann Voskamp and it challenges the reader to see little gifts of life in every situation, where ever you are, whatever your story might be. So here is a little Sunday list of my own.
For the sake of readjusting my focus.



* freshly chopped almonds with my grandma´s old silver knife

* a tiny puppy running by my foot, while I was shooting in the olive garden

* poetical thoughts on post it´s

* white - blue stripes with a cream bow

* the proud and happy expression on a elder, catalan ladies face in the middle of her kids, grandkids and some Italians and one German new friend, because she managed to travel all the way to Italy and share these happy days

­* friendly, beautiful and well formulated e-mails on a Friday morning

* a new record of blog visitors on one day

* language mingles on a Saturday night on the city piazza

* blue leather shoes on red brick

* the moon creeping out of cloudy midst to shine on the city palazzo


~~~

Sonntage sind für das Sehen der kleinen Dinge
Heute hab ich mich dazu entschlossen die kleinen Dinge zu betrachten, zu schätzen und auszuschöpfen. Um unglückliche Momente zu vergessen, Momente die mich verrückt machen, Momente in denen nichts zu klappen scheint, oder die Welt auf mysteriöse weise über mir zusammen bricht. Denn, diese Momente gibt es. Vor kurzen begann ich ein neues Buch zu lesen “One Thousand Gifts” (eintauschen Geschenke) von Ann Voskamp in dem die Autorin dazu herausfordert die kleinen Geschenke das Alltags überall, in jeder Situation und in allen Lebensgeschichten zu sehen. Also, teile ich heute mit dir meine eigene kleine Sonntagsliste.
Um meinen Fokus neu auszurichten.

* frisch gehackte Mandeln, mit dem Silbermesser meiner Großmutter

*ein winziger Welpe der an meinem Fuß vorbei rennt als ich gerade mit Olivengarten fotografiere

* poetische Gedanken auf gelben Post it´s Zetteln

* blau-weiße Streifen mit einer Cremeschleife

*der stolze und glücklicher Gesichtsausdruck einer älteren, katalanischen Dame inmitten ihrer Kinder, Enkelkinder, einigen italienischen und einer deutschen neuen Freundin, weil sie es geschafft hat den langen Weg nach Italien zu reisen und diese glücklichen Tage zu verleben

* freundliche, schöne und wohlformulierte E-mails an einem Freitagmorgen

* ein neuer Besucherrekord auf dem Blog

*Sprachengemisch am Samstagabend auf der Piazza

* blaue Lederschuhe auf roten Steinen

* der Mond der sich vor Wolken hervor stielt und auf den Stadt Palazzo scheint








No comments:

Post a Comment