March 26, 2012

I attract babies.

There you have it! Last week it hit me! I attract babies. They crash into the window of my office, crush-land on my breakfast table, or take refuge on my doorstep. Till last week I thought it might just be a phenomena which occurs in Germany. But no, hello, it happened in my beloved Tuscany as well.

I was just heading home from university and about to step into my house, when I spotted a tiny black dirt ball on the doorstep. Now this was peculiar, I took a close look and excluded doggy poop from my examination, you have to know this place is full of it and I would have gotten quite angry if one of these tiny Italian dogs would have left it at my door step. So what was it? I was bending down, it seemed to be a being more than a thing and there! It was a baby bat!!!!! I was soooo shocked to find a bat in broad day light, or a bat at all, if you will, that I had to keep myself from squeaking. Not of horror, but of joy. REALLY! I have never seen a bat to freaking close and I was freakin thrilled. Ever since I did a project on bats in sixth grade, they fascinate me. I don´t care if you think they are ugly or scary. Let me assure you, they are not! I think they were totally misused to create fear in way to many stories. If there was one thing I saw, this little guy of a dirt ball was freaking scared of anything which surrounded him and in no way scary.




So after this closer look I saw his super tiny right wing was hurt and not lying next to his minuscule body. I felt sorry and scared someone not so attentive would step on it and the last thing I wanted on my door step was a squashed bat. Com´on! Two hectic phone calls to my Mom for advice, two alarmed friends dragged to my doorstep and two hours later. We were just about to put on gloves and put the rescue-steps into action. My beloved minuscule dirt ball friend with a hurt wing crawled some mini steps, looked around, spread it´s wings and flew away into twilight. I felt like a little girl. I was utterly happy it was not hurt!


Now this is not the first time an incident like this occurred. Just last summer, we were all outside for breakfast at my parents house. You know, summer morning, the whole family is at the table, it was probably a Saturday. One small guy of a sparrow crush-landed on our table, stumbled across my head and landed not so softly on my chair.


And then, the funniest and largest baby ever to come and visit me: a fogy (kind of owl) flew more or less with a loud crash into my window. We were both staring at each other in awe and shock… So amazing dark eyes. For the next hours I was constantly checking back at it and chasing cats away, till it gathered strength to try the whole flying thing again. It can be quite tricky – you know.
Because of all these stories I think it now is scientifically proven…

PS, the pics where all taken due to the surprise moments with the mobile phone, so forgive the quality ;-)

Oh and, leave a comment, share a thought! Show weird animals unpredictable up in your life?


Have a good one!

~~~

Ich ziehe Babies an.

Da hast du´s. Letzte Woche da traf es mich. Ich ziehe Babies an. Sie krachen in mein Fenster, bruchlanden auf meinem Frühstückstisch oder fallen auf meine Türschwelle. Bis letzte Woche dachte ich immer es sei nur ein deutsches Phänomen, aber nein es ist nun auch in meiner geliebten Toskana geschehen.

Ich war gerade auf dem Heimweg von der Uni und wollte in mein Haus eintreten, als ich einen Dreckhaufen auf der Türschwelle entdeckte. Das war außergewöhnlich, ich sah etwas genauer hin und schloss Hundepupu schon mal aus, du musst wissen das es doch viel … davon gibt und ich wäre ziemlich sauer wenn einer dieser stylischen italienischen Hunde da was auf meiner Treppe lassen würde. Was war es also? Ich beugte mich weiter runter und es schien mehr ein Lebewesen als ein Ding zu sein! Es war eine Babyfledermaus!!!!! Ich wa reichlich geschockt eine Fledermaus in hellem Tageslicht zu finden, oder überhaupt eine Fledermaus zu finden. Den kleinen aufkeimenden Quietscher in meinem Hals versuchte ich zu unterdrpcken. Ich war sooo aufgeregt, nicht wegen dem Schreck sondern aus Freude!!!! WIRKLICH! Ich hab noch nie sooooo krass nah eine Fledermaus zu Gesicht bekommen und war hin und weg. Seit jeher als ich ein Projekt in der sechsten Klasse über Fledermäuse ausgearbeitet hab faszinieren mich die kleinen Wesen. Es ist mir egal ob du Fledermäuse hässlich oder angsteinjagend findest. Lass mich dir sagen, all diese Gerüchte stimmen reichlich wenig. Meiner Meinung nach wurden die kleinen Tierchen viel zu lange für angsteinjagende Geschichten missbraucht. Aber wenn hier jemand Angst hatte dann war es der kleine Mann zu meinen Füßen, offensichtlich eingeschüchtert von all dem ihm Umgebenden.

Nach einem genauerem Blich sah ich das sein winziger rechter Flügel etwas ausgerenkt war und nicht ganz nah an seinem mini Körper lag. Er tat mir sehr leid und ich hatte Angst das irgendjemand auf ihn treten könnte. Das letzte was ich wollte war eine zerquetschte Fledermaus auf der Türschwelle.Com´on! Zwei hektische Telefonate mit Mami, zwei alarmierte und herbeigebrachte Freunde und zwei Stunden später. Wir waren gerade dabei die Handschuhe an zu ziehen und den Rettungsplan in die Tat umzusetzten, … da krabbelte der kleine Dreckhaufen mit dem ausgerenkten Flügel, zwei Schritte, sah sich um, spannte die kleinen Flügelchen weit und flog in die Abenddämmerung. Ich kam mir vor wie ein kleines Mädchen, während ich ihm nach sah und glücklich war, das er nicht verletzt war.

Dies ist nicht das erste Mal das ich eine solche Art von Zusammenkunft erlebte. Erst letzten Sommer, wir waren gerade alle draußen zum frühstücken in dem Haus meiner Eltern. Du weißt schon, Sommermorgen, die ganze Familie ist am Tisch, wahrscheinlich ein Samstag. Machte ein kleiner Kerl eine super saubere Bruchlandung auf dem Tische, taumelte über meinen Kopf, und landete sehr unsacht auf meinem Stuhl.

Und zu guter Letzt, die lustigste und größte Babybegegnung kam auf Besuch vorbei: ein Käuzchen, landete mehr oder weniger mit einem lauten Krach an meinem Fenster. Wir starrten beide mit aufgerissenen Augen für einige Momente in Ehrfurcht und mit Schrecken. .. So unglaublich dunkle Augen. Für die darauf folgenden Stunden sah ich ständig nach ihm und verjagte alle herannahenden Katzen, bis er wieder genug Kraft gesammelt hatte um die ganze Sache mit dem Fliegen noch mal zu versuche. Das kann durchaus sehr verzwickt sein – musst du wissen.

Wegen all der hier auf geführten Geschichten finde ich es nun für wissenschaftlich belegt …

PS, wegen der Überraschenden Momente sind die Bilder alle mit der Handykamera aufgenommen, sorry wegen der Qualität ;-)


Oh und, lass mir einen Kommentar da, tauchen bei dir auch manchmal unvorhergesehen eigenartige Tiere auf?

Ich wünsch dir was!



No comments:

Post a Comment