March 21, 2012

Tea reloaded

One of the little things I truly miss about the student life in Germany are all these small cafés, made for students, run by students. These tiny getaways right around the corner. Where you just hang out and do nothing but sharing time or listening. I guess it´s because Germans are better with creating indoor coziness. Don´t get me wrong, there are some truly awesome places everywhere, but I still think Germans are better in creating that feel – which is totally out of a necessity. The weather is simply not that awesome as in Tuscany all the time! As simple as that. To my utmost joy I came across the place of places in Siena some time ago and since the first day I set my tiny leather boot on the red cobble stone I had this urgent wish to run wild with my camera. Ok, it could have been wilder, but here is my little love letter for the “Tearoom”.  My recommended backgroundmusic.


~~~


Eins der wenigen Dinge, die ich tatsächlich von meinem deutschen Studentenleben vermisse, sind all diese kleinen Cafés, für Studenten, von Studenten. Diese niedlichen Oasen gleich um die Ecke. Wo man einfach nur zum relaxen, plaudern und zuhören hingeht. Ich vermute es liegt daran das die Deutschen besser darin sind, dieses Flair zu kreieren. Versteh mich nicht falsch, es gibt ganz wunderbare Minioasen an sehr vielen Orten, jedoch denke ich das es den Deutschen etwas mehr liegt – aus einer gewissen Notwendigkeit heraus. Das Wetter ist einfach nicht ständig so sagenhaft umwerfend wie in der Toskana. Da hast du´s. Zu meiner übergroßen Freude bin ich schon vor einiger Zeit über den chilligsten Ort, der chilligsten Orte in Siena gestolpert. Seit dem ersten Tag, als mein kleiner Lederstiefel, die roten Kopfsteine betrat wollte ich dort mit meiner Kamera durchgehen (run wild). Natürlich hätte es etwas durchgedrehter sein können, aber hier ist meine Liebeserklärung an den „Tearoom“. Meine kleine Musikempfehlung.







What better decoration could there be, as a tie collection?!?!?
~~~
Was für eine bessere Dekotation könnte es auch geben, als eine Krawattensammlung?!?!












For the attentive reader, yes I have blogged about this tiny place before. Check it out ;-)

~~~

Für die aufmerksamen Leser, ja ich hab schon mal etwas über diesen winzigen Ort geschrieben. Hier kannst du es ansehen. ;-)



Have a cozy Wednesday!!
~~~
Dir einen gemütlichen Mittwoch!!!




No comments:

Post a Comment