March 28, 2012

Under the Tuscan sun


After handing in my first Italian paper – yes ITALIAN - it was time to go out and get some of this Tuscan sun! My roommate Alba and I went to one of our canteens and searched for a nice spot under olive trees. With a panorama at our feet and two books in our labs. While resting and soaking in the warm air we were listening to a symphony out of a cello lesson in the palazzo behind the garden, dogs barking and one of the sienaese drum bands practicing on the streets. Our sweet life.

~~~

Unter der Sonne der Toskana

Nachdem ich heute meine allererste italienische Hausarbeit – ja ITALIENISCHE - eingereicht hatte war es an der Zeit endlich raus zu gehen und etwas von dieser toskanischen Sonne zu tanken. Meine Zimmermitbewohnerin Alba und ich gingen zu einer unserer Mensen und suchten einen netten Platz unter Olivenbäumen. Mit dem Panorama zu unseren Füßen und zwei Büchern in unseren Händen. Während wir die Seele baumeln ließen lauschten wir der Symphonie aus einer Cellostunde aus dem Palast hinter dem Garten, Hundegebelle und dem Üben einer der Sienesischen Trommelband. Unser süßes Leben.










 Primavera = Spring = Frühling






Now you guess how I did the last picture! No tripod, no Italians helping out... ;-)
I think it is the favorite of today.

~~~

Rate wie ich das letzte Bild gemacht hab, kein Stativ, keine helfenden Italiener... ;-)
Der heutige Favorite.





No comments:

Post a Comment