April 29, 2012


During the last visit from friends we were surprised by a couple of downpour (German rain) days. Something which I had hardly ever witnessed before in Tuscany. I was maybe a just a tiny bit angry at the weather? Honstly? The one week my Germans are here and you let me down. But there is no sense in arguing with the weather. On the bright side, we found the most cozy, ancient, neatly decorated café . A place we would not even have botherd to look inside on all these other bright sun-day´s. We sat next to a balcony overlook half on the Tuscany beyond us and uhh, there was nice light!! So here are some of my favorites. This super beautiful girl is Viola, my brother’s fiancé. I have truly come to love her like a sister I never had. We have the best sleep over’s, movie nights, shopping trips and heart-to-heart conversations. She is a blessing to our family and not just to my big brother.
So here are some images from the two of us, each one photographing the other.

~~~

Während des letzten Besuches von Freunden wurden wir von einigen Tages des absoluten Regens (deutschen Regen) überrascht. Etwas das ich vorher so gut wie nie erlebt hatte in der Toskana. Vielleicht war ich ein ganz kleines bisschen sauer auf das Wetter? Wirklich? Die eine Woche in der meine deutschen Freunde vorbei schauen musst du mich enttäuschen. Aber es macht keinen Sinn mit dem Wetter zu diskutieren, es hüllt sich wie gewöhnlich in schweigen, oder in dem Fall, Wolken. Auf der anderen Seite fanden wir dadurch ein ganz süßes, antikes, mit entzückenden Details dekoriertes Café.  Ein Ort an dem wir nicht mal zur Tür reingeschaut hätten, wäre das Wetter so strahlend wie immer. Wir saßen neben einem Balkon der die halbe Toskana überblickte und ahh, es gab traumhaftes Licht! Hier sind einiger meiner Favoriten. Das super schöne Mädel ist Viola, die Verlobte meines Bruders. Über die letzten Monate hab ich sie ins Herz geschlossen, wie eine Schwester die ich nie hatte. Wie haben die besten Pyjamaparties, Filmnächte, Shoppingtrips und besten Mädelsgespräche. Sie ist ein Segen nicht nur für meinen Bruder, sondern für die ganze Familie. Die Bilder haben wir zwei jeweils von dem anderen gemacht.





Here I demonstrate how to swallow up a good Italian hot chocolate:

Spy the prey, then position yourself to it, jump at it, kill it and then look like nothing happened!

Is it obvious that I just read “We bought a zoo” from Benjamin Mee? Nooo! What are you reading to relax?

~~~

Hier demonstiere ich gerade wie man eine heiße italienische Schockolade verschlingt:

 Man muss die Beute zunächst erspähen, dann sich gut dazu positionieren, drauf springen, es vernichten und danach so schauen wie als wenn man nichts angestellt hätte!

Ist es sehr offensichtlich das ich gerade “We bought a zoo” von Benjamin Mee gelesen hab? Neeein! Was liest du gerade um etwas zu entspannen?




This is Viola and me at this cool overlooking valley point we found on our hike. I always think of a renaissance painting looking at this picture of us. ;-)

~~~

Bei diesem Bild von Viola und mir, was wir bei der letzten Wanderung machten, denke ich immer an ein Renaissancegemälde…  ;-)


Have a great Sunday!

~~~

Dir einen großartigen Sonntag!





No comments:

Post a Comment