April 13, 2012

One day afar from this world

More precisely: one day afar from my world.

Every time I visit my home town Jena, a visit to my good and lovely friend and her family is always an absolute must. Already two years ago my friend welcomed a tiny human life in this world. Incredibly cute, her very fist son. As I entered the door this time her firstborn eyed me critically, then pointed his finger in my direction and said softly “So beautifuuul!” WOW, I was overwhelmed, what a greeting!! Two years before I remember going to the clinic the first day of his tiny life, holding him in my arms and now he is already paying compliments! Every visit is amazing and every single time I am shocked how quick the kids can grow! Every time I admire my friend for being so relaxed and I marvel at her beauty during motherhood and how she simply embraces and loves every tiny minute of it. Did I mention kids? Yes, eight weeks ago she gave birth to a new “cuddle bear”. For me this microcosm of a young family has something downright fascinating. The rest of the world is forgotten, does not matter and is utterly unimportant. Cradling the bundle in my arms I realize there is a different perspective for life. And I am determined to remember this, every time life seems too big or too overwhelming, that my perspective is not always everything, not always right and not always as important. Every time I close the door after I hugged the kids goodbye I leave with this feeling in my stomach, that Life really is beautiful. :)

~~~

Ein Tag fern von der Welt

 Oder besser: Ein Tag fern von meiner Welt.

Jedes Mal wenn ich in Jena bin, gehört der Besuch bei einer meiner lieben Freundinnen und ihrer Familie definitiv zu meinen Highlights. Bereits vor zwei Jahren hat sie ein kleines Menschenleben in der Welt willkommen geheißen. Unglaublich süß, ihr erster Sohn. Als ich nun diesmal zur Tür reinkam und er mich zunächst etwas kritisch beäugt, zeigt er mit seinen kleinen Fingern auf mich und bringt ein zaghaften „So schööön!“ hervor. WOW – was für eine Begrüßung! Zwei Jahre zuvor war ich am ersten Tag in der Klinik und hab ihn in der Armen gehalten und nun macht er schon Komplimente. Es ist immer umwerfend wenn ich zu Besuch bin. Jedes Mal aufs Neue bekomm ich einen Schreck und frag mich wie die Kinder nur sooo schnell wachsen konnten. Genauso bewundere ich jedes Mal aufs Neue wie gelassen meine Freundin ihre Situation meistert und als Mutter aufblüht. Ich erwähnte Kinder? Ja, vor acht Wochen kam der zweite Knuddelbär auf die Welt. Der Minikosmos einer jungen Familie hat schon etwas ganz eigenes. Der Rest der Welt ist vollkommen unwichtig und sowieso überbewertet. Wenn ich dort so den kleinen jungen Mann vor mich hin wiege merke ich, dass es auch andere Perspektiven aufs Leben gibt. Und nehm mir vor, mich daran zu erinnern wenn mir mal wieder mein eigenes kleines Leben über den Kopf wächst und ich nicht weiß wie es weitergeht. Dann versuch ich mich zu erinnern das meine Perspektive auf das wunderbare Sein nicht alles ist. Jedes Mal wenn ich dann wieder die Haustür hinter mir schließe und alle Kinder tschüss geknuddelt hab, hab ich das Gefühl im Bauch, das Leben ist wunderschön. :)








A favorite.
~~~
Ein Favorite.










Excitement!
~~
Aufregung!



Have a great weekend!
~~~
Dir ein schönes Wochenende!




No comments:

Post a Comment